четвъртък, 10 септември 2015 г.

Цветята в моя дом

С идването на есента и зимата все повече започвам да се радвам и да обръщам внимание на зеленината, която отглеждам у дома. Днес ще ви разкажа именно за тях - цветята, които красят жилището ни по един неповторим начин и го превръщат в дом. От няколко месеца съм запалена и по орхидеи, но тях можете да видите в отделната им страничка.
Спатифилум

















Тези два Спатифилума отглеждам вече няколко месеца и не спират да цъфтят. Нуждаят се от умерена светлина и повечко поливане и се отблагодаряват с цветове почти през цялата година.

Сансевиера (сабя)
Двете саби пропътуваха дългия път от Търговище до София,за да красят един по-тъмен ъгъл на стаята. Обичат светлината, но могат да виреят и в почти пълен мрак, което ги прави много подходящи за по-тъмни помещения. Поливам ги много рядко (веднъж на 30-45 дни), защото иначе основата загнива и листата падат.
Шефлера
Шефлерата е едно от първите стайни цветя, които имам. Отглеждам я вече 4 години от съвсем малко цветенце. Вече е висока почти метър и продължава да расте. Поливам умерено и държа на светло, а цяло лято изкара на терасата.
Фикус лирата
Фикусът дойде заедно с Шефлерата и от едно листо вече е висок над 120см. Обича светлина и умерено поливане, а зимата живее и с по-малко светлина, но спира да расте.
Ананас
Ананасът е много непретенциозно, но и бавно нарастващо растение, което при правилни грижи ще ви дари с плод, който аз лично не бих консумирала. И все пак моето ананасче вече започна да зрее, а когато го откъсна, ще разсадя всички издънки, които основното растение е пуснало, тъй като то самото ще загине. Догодина обаче, живот и здраве, ще се радвам на нова реколта!
Хлорофитум
В една голяма саксия отглеждам две цветя, Хлорофитумът е това с дългите остри листа. На висящото цвете му викам тревичка, защото не знам как се казва, ако някой знае да подскаже. И двете цветя обичат много вода и могат да живеят и само в нея без почва. Захващат се много лесно, като само се отчупи клонче и се сложи във вода или директно в пръстта. При мен двете си съжителстват чудесно в една саксия, защото имат еднакви нужди.
Драцена
Тази Драценка си я купих буквално преди няколко дни. Поставила съм я на добре осветено място и поливам рядко.
Бегония?
Това ми е любимото цветенце! Подариха ми го нашите за рождения ден. Вече шест месеца е у дома и за малко щеше да загине от пресушаване, но в момента пуска нови листенца и скоро пак ще ме зарадва с цъфтеж! 
Алое вера
Алое вера е много интересно и хубаво растение. Части от него могат да се използват за лекуване на наранявания и изгаряния, но аз лично си го отглеждам само за красота!
Нолина
Нолината отглеждам също вече повече от 4 години и е едно от най-непретенциозните ми растения. Когато остане дълго без вода грудките й се свиват и листата опадват, но се възстановява напълно веднага, щом се полее обилно.
Сингониум
Много благодатно за отглеждане цвете. Няма нужда от много светлина, за да направи голяма листна маса, Не цъфти, но е много красиво!
Антуриум
Този нещастен Антуриум го купих преди месец от  Mr Bricolage, удавен във вода и преоценен. На фона на останалите огромни Антуриуми, наперени и обсипани с червени цветове, този направо нямаше как да не си го прибера. Късметлията сега е настанен удобно и започва да се възстановява. С нетърпение чакам да ми пусне някое ново листенце!

Това е моята флора към днешна дата. Цветята са една от най-големите ми страсти и скоро вероятно ще последва втора част на този пост! :)














Няма коментари :

Публикуване на коментар