неделя, 5 април 2015 г.

Шоколадови Великденски яйца

Когато преди няколко седмици попаднах на силиконова формичка за шоколадови яйца веднага ми хрумна идеята да си приготвя такива за предстоящия Великден. И тъй като празникът съвсем наближи преди няколко дни се заех и с приготвянето. Разбира се, правих и преправях няколко пъти, докато свикна да работя с толкова големи шоколадови изделия без да ги натроша. Ето и как точно си направих тези страхотни яйчица!




















Необходими ми бяха силиконови формички, готварски шоколад и разбира се нещо, с което да ги напълня, тъй като самите формички са много големи и без пълнеж би ми коствало огромно количество шоколад. За целта се спрях на различни бонбончета с шоколадов и вафлен пълнеж, както и цветни ядки. Готварския шоколад разтопих напълно на водна баня и с част от него намазах обилно формите. След това напълних с бонбонки по избор.
Отгоре полях с остатъка от разтопения шоколад, докато формичките се напълнят.















Сложих в хладилник за няколко часа докато се втвърдят напълно, след което внимателно извадих всяко едно яйце от формичката. От тук следва украсата, има много варианти. Могат половинките да се слепят с малко топъл шоколад и да станат големи яйца, върху тях могат да се лепят бонбончета, шарени пръчици и всевъзможни украси. Аз оставих моите яйца неукрасени, за да изпъкне шарката на формичката. Преди да подаря ще опаковам подходящо, но това ще видите в следващия ми пост! Весели Празници!

2 коментара :

  1. Много са красиви, но от къде може да се намери такава форма?

    ОтговорИзтриване
  2. Здравейте! В много магазини за домашни потреби съм виждала най-различни варианти. Тези са от магазин Muy Mucho в paradise mall в София.

    ОтговорИзтриване