неделя, 15 март 2015 г.

Женска вечер в Русева!

Отдавна не се бях виждала с три от най-добрите си приятелки - Виолета, Деница и Марина, за това тази седмица ми гостуваха и си направихме "женска вечер"!
Виолета (Лети) и Деница са ми съученички от Езиковата гимназия в Търговище. Лети живее във Варна и работи като одитор в KPMG, Дени завърши Техническия университет в София и от скоро работи в една от големите софтуерни компании. С Марина бяхме колежки в Търговище, и двете работехме в TBI Credit и бяхме страхотен екип, сега живее в София и работи за същия работодател. Та щом разбрах, че Лети е командирована в София за няколко дни веднага предложих най-накрая да се съберем!

Когато и трите приеха поканата ми много се развълнувах и започнах да обмислям менюта и забавления за вечерта. Понеже нямах много време, а и близнаците не бяха много на кеф, реших да направя ефектна, но много лесна вечеря. За предястие избрах любимите брускети със зехтин, босилек и риган - стават много бързо, а и мога да ги пусна да се пекат, когато гостите дойдат. Из кухнята се разнася страхотен аромат, а след това ги ядем пресни и топли.
Ето и как точно ги приготвих: Една франзела (в нашия случай даже половин) нарязвам на тънки резени и нареждам в голяма тава. В малка купичка разбърквам зехтин, сол, риган и босилек (сухи) и със сместа намазвам с четка всяка брускета. Пека за не повече от 15 мин на 180 градуса.

 Една позната сподели с мен и чудесна рецепта за разядка с авокадо и ми се стори чудесна идея да я забъркам за брускетите. Получи се наистина уникална комбинация!
Рецептата: Авокадо - 2 бр, 50гр шам фъстък, три скилидки чесън (аз сложих две), няколко стръка мента, сол и черен пипер. Всичко се смила в блендер. Получава се едра паста с страхотен свеж аромат и лек вкус на ядки - много подходящо за пресните топли брускети!

















За такова хубаво свежо предястие трябваше и някакво хубаво вино! Спрях се на любимия избор на повечето дами (в случая ме светна майка ми, де) - малиново вино Trastena! Уникално! Не сбърках и всички много го харесаха!


След предястието дойде време и за основното - котлети от сьомга с гарнитура - картофена салата. Сьомгата мариновах за 30 минути в бяло вино, червен пипер и лимон. Картофената салата бях приготвила предварително, а котлетите изпекох на грил тиган пред гостите - за да я хапнем прясно приготвена.















Такава вкусна вечеря нямаше как да не завърши и с вкусен и типично дамски десерт - ягоди с шоколад. Избрах ги, защото ми се стори много лесно и ефектно, но всъщност тяхното приготвяне ми отне най-много време, За да ги приготвя използвах готварски шоколад и ягоди. Разтопих шоколада на водна баня и потопих ягодите вътре - охлаждането беше малко пипкаво, но в крайна сметка имахме и хубав десерт!



















Това беше и последната част от "дамското" меню, което беше придружено с много смях, спомени и добре прекарано време! Трябва да го правим по-често, момичета!

Няма коментари :

Публикуване на коментар