събота, 21 май 2016 г.

Светът е прекрасен, защото...

Напоследък не съм писала в любимото си местенце, но отново се върнах на работа и време за хобита, готвене и цветя почти нямам. Стресът покрай новото бизнес начинание е голям, за това когато мога гледам да се разтоварвам с арт терапията, за която ви разказах не отдавна.
Книжката, която оцветявах до момента обаче изисква доста време и нерви докато се оцвети една фигура, а аз в момента нямам в излишък и от двете. За това от доста време бях решила да си потърся книжка за оцветяване с малко по-едри картинки, така, че да мога да се насладя на напълно оцветена страничка без да съм прекарала 10 часа с моливите. И за мой късмет преди две седмици ми попадна една нова книжка "Светът е прекрасен, защото...". Абсолютно си признавам, разлистих я, видях, че картинките не са микроскопични като на повечето подобни оцветяванки за възрастни и нищо повече не забелязах, докато не седнах да се развихря с цветовете. Първата картинка, която оцветих, избрах на случаен принцип, отворих произволна страница и просто започнах да запълвам с цветове. Действа ми наистина много успокояващо и релаксиращо.







































Оцветявайки картинката забелязах надпис на другата страничка: "Светът е прекрасен, защото в него е мама!" Стана ми много мило, защото все пак съм майка на две малки деца и полюбопитствах да видя дали пък няма такива надписи и на другите странички. И тогава разгледах подробно - оказа се страхотна идея! Това не беше просто обикновена книжка за оцветяване, това беше книжка, създадена на половина от деца, които бяха нарисували сами картинките.
От авторите
Помолихме деца от цяла България да довършат изречението „Светът е прекрасен, защото…“ и да ни го изпратят нарисувано. Рисунките бяха красиви, смешни, мили и много, много талантливи.
Спряхме се на 31 картинки и художничката Петя Константинова нарисува как тя вижда избраните от децата теми. Получи се нещо вълшебно!






































Бях слисана от страхотната идея и веднага се втурнах да разгледам и да видя защо светът е прекрасен според децата. Тогава видях защо светът е прекрасен според малката Анна на 5 годинки. "Светът е прекрасен, защото в него има принцеси!" И под този надпис най-сладката, най-детската и най-невинна рисунка.



















Да оцветя тази детска рисунка беше най-голямата и най-полезната терапия, на която съм се подлагала някога! Несъмнено! Истинско удоволствие е да се пренесеш в чистия детски свят, аз се насладих на всяка минута, която прекарах над тази картинка.



















Скъпа Анна! Ти ме върна в детството ми, когато и аз рисувах принцеси. Аз запълних твоята рисунка с цвят, а ти запълни моето сърце с много топлина и радост. Опитах се да я оцветя така, както ти би го направила. Дано да ти хареса. Един ден ще порастнеш, Анна, и може би и ти като мен няма да станеш принцеса, но се надявам още да рисуваш.
Това е книжка не само за деца, това е книжка по-скоро за родители. И тази книжка не просто разтоварва, тя променя. Тя връща спомена и усещането за това какво е да си дете. Защото всички знаем какво е, трябва само да си припомним. Сега се чувствам по-близка с децата си, защото днес за един час и аз бях дете, и утре пак ще отделя време и ще бъда дете, и всеки път, когато животът на големите ми дотегне, ще си взема книжката и ще бъда дете.

Светът е прекрасен, защото в него има деца!
Разгледайте повече за книжката тук.

1 коментар :